Сцяг Аўторак, 19 сакавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
24 чэрвеня 2022, 16:45

Дэпутаты прынялі ў другім чытанні законапраект аб аўтамабільным транспарце і перавозках

24 чэрвеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дэпутаты на пасяджэнні восьмай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу сёмага склікання прынялі ў другім чытанні законапраект "Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб аўтамабільным транспарце і аўтамабільных перавозках", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Праект закона прыняты Палатай прадстаўнікоў у першым чытанні 30 красавіка 2021 года. Ён падрыхтаваны ў мэтах удасканалення арганізацыі і выканання аўтамабільных перавозак пасажыраў і грузаў з улікам практыкі прымянення закона "Аб аўтамабільным транспарце і аўтамабільных перавозках", а таксама ў мэтах прывядзення гэтага заканадаўчага акта ў адпаведнасць з патрабаваннямі Дэкрэта прэзідэнта ад 23 лістапада 2017 года №7 "аб развіцці прадпрымальніцтва" і ўказа Прэзідэнта ад 16 кастрычніка 2009 года нумар 510 "Аб удасканаленні кантрольнай (нагляднай) дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь".

Законапраект змяшчае палажэнні, якія замацоўваюць формы кантролю транспартнай інспекцыяй Міністэрства транспарту і камунікацый за выкананнем заканадаўства вытворцамі транспартных работ і паслуг пры арганізацыі і выкананні аўтамабільных перавозак. Пры гэтым для дакладнага размежавання тэрмінаў "арганізацыя аўтамабільных перавозак" і "выкананне аўтамабільных перавозак" законапраектам удакладнены адпаведныя азначэнні.

На Міністэрства транспарту і камунікацый ускладаецца кантроль за выкананнем ліцэнзіятамі заканадаўства аб ліцэнзаванні, ліцэнзійных патрабаванняў.

Законапраектам дапоўнены паўнамоцтвы Савета Міністраў у частцы ўстанаўлення выпадкаў і парадку канфіскацыі дазволаў на праезд транспартных сродкаў, зарэгістраваных у Рэспубліцы Беларусь, па тэрыторыі адной або некалькіх замежных дзяржаў пры выкананні міжнародных аўтамабільных перавозак.

У ходзе дапрацоўкі законапраекта да разгляду ў другім чытанні Пастаяннай камісіяй па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі былі ўнесены праўкі, накіраваныя на ўрэгуляванне наступных пытанняў: пашырэнне спосабаў прыёму сродкаў плацяжу за аўтамабільную перавозку пасажыраў аўтамабілямі таксі пры заказе такой аўтамабільнай перавозкі з дапамогай электроннай інфармацыйнай сістэмы, а таксама выкарыстанне аўтамабільнымі перавозчыкамі касавага і іншага абсталявання. "Замацоўваюцца правы пасажыра пры заказе аўтамабільнай перавозкі атрымаць інфармацыю аб тарыфах або арыенціровачным кошце паслугі, што павінна павысіць абарону пасажыра ад перавозчыкаў, якія ўстанаўліваюць тарыфы, што ў некалькі разоў перавышаюць узровень тарыфаў на аналагічную паслугу", - расказаў журналістам старшыня камісіі Ігар Камароўскі.

"Што датычыцца прыгарадных перавозак пасажыраў, то ўводзіцца новая фармулёўка паняцця "прыгарадныя перавозкі" і цяпер мясцовыя выканаўча-распарадчыя органы ўлады могуць прымаць рашэнні па аднясенні да такіх перавозках і тых маршрутаў, даўжыня якіх складае больш за 50 км. Паколькі правапрымяняльная практыка выявіла, што з улікам асаблівасцей дарожна-транспартнай інфраструктуры, нават пры знаходжанні ў пачатковым і канцавым пункце маршруту ў адным раёне, даўжыня маршруту складае больш за 50 км, таму мы ўлічылі і гэту асаблівасць", - дапоўніў дэпутат.

Размежавана адказнасць грузаадпраўшчыка, экспедытара і грузаатрымальнікаў за страты, нанесеныя аўтамабільнаму перавозчыку і трэцім асобам, у залежнасці ад таго, ці выступаюць яны заказчыкам аўтамабільнай перавозкі і ці ўскладзены на іх абавязак па забеспячэнні наяўнасці і правільнасці афармлення неабходных транспартных дакументаў, грузасуправаджальных дакументаў. Пашырана інфармацыйнае ўзаемадзеянне паміж дзяржорганамі і іншымі арганізацыямі ў галіне аўтамабільнага транспарту і аўтамабільных перавозак.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі