Фота з архіва
3 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Праект пасажырскіх чыгуначных зносін паміж Віцебскай вобласцю і Смаленскам знаходзіцца ў фінальнай стадыі, паведаміў журналістам старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, энергетыцы, транспарце, сувязі і лічбавым развіцці Юрый Панфілаў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Размова ідзе аб прамых чыгуначных зносінах Орша - Смаленск і Смаленск - Віцебск згодна з дамоўленасцямі ў рамках Саюзнай дзяржавы. "Мы літаральна нядаўна разглядалі (на сумесным пасяджэнні камісій Парламенцкага сходу. - Заўвага БЕЛТА) у Мінску ў Нацыянальнай бібліятэцы гэта пытанне. У бліжэйшы час паведамленне будзе ўстаноўлена", - сказаў Юрый Панфілаў, адзначыўшы, што гэта зручна і для людзей, і для бізнесу.
"Дакладную дату я сказаць не магу. Гэта трэба адпрацоўваць з БЧ. Але тым не менш гэта пытанне ўжо на фінальнай стадыі", - дадаў дэпутат.
Сёння ў Палаце прадстаўнікоў разгледжаны і прыняты ў першым чытанні праект закона "Аб змяненні законаў па пытаннях чыгуначнага транспарту".
Юрый Панфілаў адзначыў, што Беларуская чыгунка - гэта аснова транспартнай сістэмы краіны. Спецыфіка БЧ такая, што яна ў адной асобе аб'ядноўвае і ўладальніка інфраструктуры, і аператара чыгуначных перавозак. Базавы закон аб чыгуначным транспарце быў прыняты яшчэ ў 1999 годзе. З таго часу зведаў дзве рэдакцыйныя праўкі. Але ўзнік шэраг змяненняў, якія патрабуюць заканадаўчага рэгулявання.
Дэпутат пералічыў асноўныя інавацыі законапраекта. Так, замацоўваецца абавязак уладальніка чыгуначных пуцей неагульнага карыстання аб расследаванні, фіксаванні і інфармаванні кампетэнтнага органа (у гэтым выпадку - Транспартнай інспекцыі Мінтранса) аб фактах парушэння бяспекі руху і правіл эксплуатацыі чыгуначных пуцей. Замацоўваюцца паўнамоцтвы ўрада аб устанаўленні парадку закрыцця малаінтэнсіўных чыгуначных ліній, а таксама аднаўлення руху па іх.
Пашыраецца пералік асоб, якія павінны ў абавязковым парадку праходзіць медыцынскі агляд, паўторны агляд і тэхнічнае абучэнне. Замацоўваецца норма па аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам на вакзальных комплексах.
Паводле слоў дэпутата, галоўная мэта разгледжанага законапраекта заключаецца ў стварэнні ўмоў для забеспячэння стабільнай і надзейнай работы чыгуначнай галіны, павышэнні якасці прадастаўляемых паслуг і, безумоўна, арганізацыі бяспекі руху на чыгуначным транспарце.-0-
Размова ідзе аб прамых чыгуначных зносінах Орша - Смаленск і Смаленск - Віцебск згодна з дамоўленасцямі ў рамках Саюзнай дзяржавы. "Мы літаральна нядаўна разглядалі (на сумесным пасяджэнні камісій Парламенцкага сходу. - Заўвага БЕЛТА) у Мінску ў Нацыянальнай бібліятэцы гэта пытанне. У бліжэйшы час паведамленне будзе ўстаноўлена", - сказаў Юрый Панфілаў, адзначыўшы, што гэта зручна і для людзей, і для бізнесу.
"Дакладную дату я сказаць не магу. Гэта трэба адпрацоўваць з БЧ. Але тым не менш гэта пытанне ўжо на фінальнай стадыі", - дадаў дэпутат.
Сёння ў Палаце прадстаўнікоў разгледжаны і прыняты ў першым чытанні праект закона "Аб змяненні законаў па пытаннях чыгуначнага транспарту".
Юрый Панфілаў адзначыў, што Беларуская чыгунка - гэта аснова транспартнай сістэмы краіны. Спецыфіка БЧ такая, што яна ў адной асобе аб'ядноўвае і ўладальніка інфраструктуры, і аператара чыгуначных перавозак. Базавы закон аб чыгуначным транспарце быў прыняты яшчэ ў 1999 годзе. З таго часу зведаў дзве рэдакцыйныя праўкі. Але ўзнік шэраг змяненняў, якія патрабуюць заканадаўчага рэгулявання.
Дэпутат пералічыў асноўныя інавацыі законапраекта. Так, замацоўваецца абавязак уладальніка чыгуначных пуцей неагульнага карыстання аб расследаванні, фіксаванні і інфармаванні кампетэнтнага органа (у гэтым выпадку - Транспартнай інспекцыі Мінтранса) аб фактах парушэння бяспекі руху і правіл эксплуатацыі чыгуначных пуцей. Замацоўваюцца паўнамоцтвы ўрада аб устанаўленні парадку закрыцця малаінтэнсіўных чыгуначных ліній, а таксама аднаўлення руху па іх.
Пашыраецца пералік асоб, якія павінны ў абавязковым парадку праходзіць медыцынскі агляд, паўторны агляд і тэхнічнае абучэнне. Замацоўваецца норма па аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам на вакзальных комплексах.
Паводле слоў дэпутата, галоўная мэта разгледжанага законапраекта заключаецца ў стварэнні ўмоў для забеспячэння стабільнай і надзейнай работы чыгуначнай галіны, павышэнні якасці прадастаўляемых паслуг і, безумоўна, арганізацыі бяспекі руху на чыгуначным транспарце.-0-
