Фота з архіва
19 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Работу над папраўкамі ў Мытны кодэкс ЕАЭС плануецца завяршыць да мая 2025 года. Аб удасканаленні мытнага рэгулявання на прасторы Еўразійскага эканамічнага саюза расказаў журналістам на палях XV Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі "10 гадоў Еўразійскаму эканамічнаму саюзу: трансфармацыя мадэлі мытнага адміністравання" член Калегіі (міністр) па мытным супрацоўніцтве Еўразійскай эканамічнай камісіі Руслан Давыдаў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Спадзяюся, што ў бліжэйшы час - мы сабе ставім мэту бліжэйшае паўгоддзе - павінны выйсці на завяршэнне работы над папраўкамі ў Мытны кодэкс Еўразійскага саюза", - сказаў Руслан Давыдаў.
Ён назначаны на пасаду міністра па мытным супрацоўніцтве ЕЭК з 12 верасня 2024 года і бачыць для сябе адной з галоўных задач паскорыць працэс прыняцця неабходных рашэнняў, каб змяненні маглі быць зацверджаны на пасяджэнні Вышэйшага Еўразійскага эканамічнага савета, які праходзіць у маі.
"Да гэтага моманту павінны ўсю тэхнічную работу завяршыць, - растлумачыў Руслан Давыдаў. - Другі буйны блок - пагадненне па выкарыстанні навігацыйных пломбаў, тое, што павінна развіць наш транзітны патэнцыял, пагадненне аб электронным гандлі таварамі".
Таксама з лютага на ўзроўні Еўразійскага міжурадавага савета пачалася работа па забеспячэнні адзінага стандарту мытнага адміністравання - уніфікацыі сістэмы кіравання рызыкамі. "Цяпер каля 1,3 тыс. вартасных індыкатараў уніфікавана на пяць краін - прыблізна 75 працэнтаў кошту нашага агульнага імпарту. І гэта якраз адзін з такіх асноўных элементаў, залогаў таго, што мы будзем забяспечваць адзінства і мытнага рэгулявання, і адміністравання. Рэгуляванне - гэта адзіныя нормы, а адміністраванне - як гэтыя нормы прымяняюцца ў кожнай канкрэтнай краіне", - расказаў член Калегіі (міністр) па мытным супрацоўніцтве Еўразійскай эканамічнай камісіі.
Ён нагадаў, што мытнае рэгуляванне мае наднацыянальны характар. Яно агульнае для ўсіх краін Еўразійскага эканамічнага саюза. Ад таго, наколькі службы сумесна з Еўразійскай эканамічнай камісіяй змогуць забяспечыць адзінства мытнага рэгулявання, залежыць безбар'ерны рух тавараў.
"Еўразійскі саюз ствараўся як агульны рынак з чатырма свабодамі: свабодай руху тавараў, свабодай руху паслуг, капіталу і рабочай сілы. На сённяшні дзень, на мой погляд, у найбольшай ступені забяспечана свабода руху тавараў. І аснова свабоды руху тавараў складае адзінства мытнага рэгулявання", - адзначыў Руслан Давыдаў.
Гаворачы аб трансфармацыі транспартна-лагістычнай сістэмы ва ўмовах сучасных рэалій, член Калегіі (міністр) па мытным супрацоўніцтве Еўразійскай эканамічнай камісіі падкрэсліў, што ў тым ліку сіла Еўразійскага эканамічнага саюза праявілася ў пераарыентацыі тавараабароту. Лагістыка перабудоўваецца, з'яўляюцца новыя маршруты, калідоры Усход - Захад, Поўнач - Поўдзень.
Міжнародная навукова-практычная канферэнцыя арганізавана Дзяржаўным мытным камітэтам сумесна з ТАА "Юрспектр". У ёй прымаюць удзел прадстаўнікі дзяржаўных органаў і замежных мытных службаў, Еўразійскай эканамічнай камісіі, Суда ЕАЭС, бізнес-супольнасці і ўстаноў вышэйшай адукацыі Беларусі.-0-
"Спадзяюся, што ў бліжэйшы час - мы сабе ставім мэту бліжэйшае паўгоддзе - павінны выйсці на завяршэнне работы над папраўкамі ў Мытны кодэкс Еўразійскага саюза", - сказаў Руслан Давыдаў.
Ён назначаны на пасаду міністра па мытным супрацоўніцтве ЕЭК з 12 верасня 2024 года і бачыць для сябе адной з галоўных задач паскорыць працэс прыняцця неабходных рашэнняў, каб змяненні маглі быць зацверджаны на пасяджэнні Вышэйшага Еўразійскага эканамічнага савета, які праходзіць у маі.
"Да гэтага моманту павінны ўсю тэхнічную работу завяршыць, - растлумачыў Руслан Давыдаў. - Другі буйны блок - пагадненне па выкарыстанні навігацыйных пломбаў, тое, што павінна развіць наш транзітны патэнцыял, пагадненне аб электронным гандлі таварамі".
Таксама з лютага на ўзроўні Еўразійскага міжурадавага савета пачалася работа па забеспячэнні адзінага стандарту мытнага адміністравання - уніфікацыі сістэмы кіравання рызыкамі. "Цяпер каля 1,3 тыс. вартасных індыкатараў уніфікавана на пяць краін - прыблізна 75 працэнтаў кошту нашага агульнага імпарту. І гэта якраз адзін з такіх асноўных элементаў, залогаў таго, што мы будзем забяспечваць адзінства і мытнага рэгулявання, і адміністравання. Рэгуляванне - гэта адзіныя нормы, а адміністраванне - як гэтыя нормы прымяняюцца ў кожнай канкрэтнай краіне", - расказаў член Калегіі (міністр) па мытным супрацоўніцтве Еўразійскай эканамічнай камісіі.
Ён нагадаў, што мытнае рэгуляванне мае наднацыянальны характар. Яно агульнае для ўсіх краін Еўразійскага эканамічнага саюза. Ад таго, наколькі службы сумесна з Еўразійскай эканамічнай камісіяй змогуць забяспечыць адзінства мытнага рэгулявання, залежыць безбар'ерны рух тавараў.
"Еўразійскі саюз ствараўся як агульны рынак з чатырма свабодамі: свабодай руху тавараў, свабодай руху паслуг, капіталу і рабочай сілы. На сённяшні дзень, на мой погляд, у найбольшай ступені забяспечана свабода руху тавараў. І аснова свабоды руху тавараў складае адзінства мытнага рэгулявання", - адзначыў Руслан Давыдаў.
Гаворачы аб трансфармацыі транспартна-лагістычнай сістэмы ва ўмовах сучасных рэалій, член Калегіі (міністр) па мытным супрацоўніцтве Еўразійскай эканамічнай камісіі падкрэсліў, што ў тым ліку сіла Еўразійскага эканамічнага саюза праявілася ў пераарыентацыі тавараабароту. Лагістыка перабудоўваецца, з'яўляюцца новыя маршруты, калідоры Усход - Захад, Поўнач - Поўдзень.
Міжнародная навукова-практычная канферэнцыя арганізавана Дзяржаўным мытным камітэтам сумесна з ТАА "Юрспектр". У ёй прымаюць удзел прадстаўнікі дзяржаўных органаў і замежных мытных службаў, Еўразійскай эканамічнай камісіі, Суда ЕАЭС, бізнес-супольнасці і ўстаноў вышэйшай адукацыі Беларусі.-0-