4 студзеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. На тэлеканале "Беларусь 1" у фільме "Час выбраў нас" расказалі, як БЕЛАЗ у 2013 годзе выпусціў самы вялікі ў свеце кар'ерны самазвал, паведамляе БЕЛТА.
Знакаміты завод БЕЛАЗ, які ў пачатку дзевяностых ледзь не загубілі, у 2013 годзе прадставіў сваю самую вялікую машыну. Ёй стаў самазвал, які за адзін раз можа перавезці 450 т грузу. Аналагаў такому гіганту ва ўсім свеце не з'явілася да гэтага часу.
Самазвал, які замежная прэса называла "грузавік-монстар", у 2013 годзе быў такі адзін. На адкрытай пляцоўцы завода ў Дзень машынабудаўніка гэты экзэмпляр сабраў шмат гледачоў.
Інжынер-канструктар (2013 г.), намеснік галоўнага канструктара ААТ "БЕЛАЗ" - кіруючая кампанія холдынга "БЕЛАЗ-ХОЛДЫНГ" Аляксандр Наскавец адзначае, што Пётр Пархомчык, у той час генеральны дырэктар БЕЛАЗа, на адной з выставак у Лас-Вегасе сказаў, што беларусы могуць стварыць самазвал грузападымальнасцю 450 т. "Была пастаўлена задача: стварыць такі самазвал, які пацвердзіў бы нашы кампетэнцыі, паказаў бы, што наша прадпрыемства інавацыйнае, заўсёды рухаецца наперад. Ад першага эскіза да выезду з цэха мінула роўна два гады. Для таго праекта гэта проста мізэрны час", - лічыць Аляксандр Наскавец.
Машына ўзвышаецца над зямлёй на восем метраў. Каб дабрацца да кабіны, трэба пераадолець 25 прыступак. Гэта ўсё роўна што забрацца на чатырохпавярховы дом. Вага машыны складае 810 т, а конскіх сіл у ёй - 4,6 тыс. Магутнасць такая, што заяўленыя 450 т грузападымальнасці - гэта зусім не мяжа.
Але такая гіганцкая грузападымальнасць была не проста капрызам канструктараў, а запатрабаваннем сусветнага рынку. Горназдабыўныя кампаніі змагаліся, каб скінуць хаця б некалькі цэнтаў з кожнай тоны пароды. А вялікія машыны дазваляюць знізіць працазатраты і сабекошт тона-кіламетра. Таму беларускім гігантам прадказвалі светлую будучыню ў горнай здабычы.
Яшчэ больш пра значныя і яркія падзеі нашай гісторыі вы можаце даведацца ў YouTube-праекце БЕЛТА "Як гэта было".-0-