Фота з архіва
16 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Літва стала інструментам Захаду для эскалацыі сітуацыі на граніцы з Беларуссю. Такое меркаванне карэспандэнту БЕЛТА выказаў аналітык Беларускага інстытута стратэгічных даследаванняў Аляксей Аўдонін.
На думку аналітыка, Літва была выбрана Бруселем у якасці паліва, якое кінулі ў топку канфлікту на граніцах. "Польшча з'яўляецца буйнейшай дзяржавай, якая забяспечвае транзіт. Калі заблакіраваць Польшчу, то ў Еўропе будзе калапс з таварамі, імпартам з Азіі. А вось на Літву можна не звяртаць увагі, яе можна кінуць на эскалацыю канфлікту. Гэта значыць Літва стала тым інструментам, які калектыўны Захад вырашыў выкарыстаць для эскалацыі сітуацыі на граніцах з Беларуссю. Самае важнае, што афіцыйны Вільнюс з гэтым нічога зрабіць не можа. Там добра ўсведамляюць, што яго выкарыстоўваюць не ў інтарэсах літоўскага народа, а для геапалітыкі еўрапейскіх буйных ваенна-палітычных ігракоў", - адзначыў эксперт.
Ён таксама адзначыў, што Літва сама на гэта падпісалася. "Уступаючы ў НАТА і Еўрасаюз, краіна цудоўна разумела, што будзе толькі нязначным удзельнікам гэтых аб'яднанняў і што ў любы момант яе нацыянальныя інтарэсы могуць быць дэвальваваны, а яе народ можа быць выкарыстаны ў інтарэсах буйнога капіталу Еўропы або ваенна-палітычных груп. Еўрапейскім палітычным элітам наогул усё роўна на тых перавозчыкаў, якія знаходзяцца ў Беларусі. Для гэтых эліт жыхары Польшчы, краін Балтыі, Украіны - гэта расходны матэрыял, які можна выкарыстоўваць і рознымі спосабамі эксплуатаваць. Таму тое, што ёсць нейкія перажыванні, пакуты з боку простых вадзіцеляў, - гэта нязначныя ахвяры, на іх думку, на якія можна не звяртаць увагі. Імі не будуць займацца, пакуль з Бруселя ці Лондана не прыйдзе ўказанне. Да гэтага толькі ў кулуарах будуць гаварыць, што ўсё разумеюць, не зацікаўлены ў канфліктах, але зрабіць нічога не могуць, таму што з'яўляюцца членамі НАТА і Еўрасаюза", - рэзюмаваў Аляксей Аўдонін.
Раней паведамлялася, што 29 кастрычніка ўлады Літвы на месяц закрылі аўтадарожную граніцу з Беларуссю. Рух праз пункт пропуску "Шальчынінкай" (сумежны "Беняконі") быў цалкам прыпынены, а дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" (сумежны "Каменны Лог") абмежавана выключэннямі. З-за гэтага ў Беларусі засталіся сотні літоўскіх фур. 14 лістапада начальнік мытнага паста "Беняконі" Гродзенскай рэгіянальнай мытні Дзмітрый Парфёнаў паведаміў, што ўсе літоўскія велікагрузы, якія засталіся на абочынах каля пунктаў пропуску, размешчаны на спецыяльна ўстаноўленых пляцоўках. "Усяго на стаянках знаходзяцца каля 1300 літоўскіх грузавікоў. Ажыццяўляецца кругласутачная ахова гэтых пляцовак", - адзначыў Дзмітрый Парфёнаў. Ён таксама дадаў, што большасць вадзіцеляў ужо адбылі па месцы пражывання. Для астатніх на пляцоўках створаны ўсе неабходныя бытавыя ўмовы.-0-
