23 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Расія і Беларусь - даўнія партнёры ў малочнай галіне, імпарт беларускіх малочных прадуктаў займае 94 працэнты ад агульных аб'ёмаў замежных паставак гэтага віду прадукцыі на расійскі рынак, астатняя частка прыпадае на невялікія экспартныя пастаўкі іншых краін. Аб гэтым на палях форуму "Беларусь малочная", які праходзіць 23 і 24 кастрычніка ў сталіцы, расказала старшыня савета - дырэктар Малочнага саюза Расіі кандыдат эканамічных навук Людміла Маніцкая, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Дырэктар Малочнага саюза Расіі таксама адзначыла крыху напружаную сітуацыю з няхваткай малака, якая склалася апошнім часам у федэрацыі. Так, у 2023 годзе спажыванне малака ў Расіі значна знізілася - да 165 кг на душу насельніцтва, у той час як прывычнымі былі паказчыкі ў межах 200-240 кг. Сёння ж яно складае 275 кг на чалавека. Для параўнання: у Беларусі паказчык складае 240 кг.
Эксперт адзначыла, што на расійскім рынку беларускія малочныя прадукты ні ў якай меры не разглядаюцца як канкурэнты айчынным таварам. Дырэктар Малочнага саюза Расіі прызнала: большасць беларускай малочкі вышэйшая за расійскую па якасці. "Ваша сыравіна першапачаткова вышэйшая якасцю, а калі добрая сыравіна, тады, зразумела, і якасць гатовай прадукцыі будзе вышэйшая на парадак", - пракаменціравала яна.
Разам з тым у малочнай галіне Расіі вядзецца актыўная работа па напрамку якасці і кантролю за ёй. Ёсць шэраг навацый. Людміла Маніцкая расказала, што для гэтых мэт Рассельгаснагляд укараніў федэральную інфармацыйную сістэму "Меркурый" у галіне ветэрынарыі, якая дапамагае кантраляваць рух жывёлагадоўчай прадукцыі паміж прадпрыемствамі. Вытворца, прадавец і кампанія-пакупнік ведаюць усё аб прадукце, які да іх паступае. Дзякуючы сістэме расійскі рынак амаль поўнасцю пазбавіўся ад фальсіфікату. Эксперт параўнала гэта новаўвядзенне з акварыумам, у якім нічога не ўтаіць, і для гэтага Рассельгаснагляду зусім не абавязкова прыходзіць на прадпрыемства з праверкай.
"Колькі я працую ў малочнай галіне, такое назіраю ўпершыню. Вядома, малака не хапае, нават з улікам паставак з Беларусі. Даводзіцца імпартаваць з дружалюбных краін, такіх як Індыя, Іран. Гэта значыць нішы для беларускіх вытворцаў ёсць. Разам з тым, я думаю, такое высокае спажыванне надоўга не захаваецца і з часам крыху знізіцца", - зрабіла прагноз кандыдат эканамічных навук.
Людміла Маніцкая запэўніла, што беларускую малочную прадукцыю ў Расіі вельмі любяць. На прасторах федэрацыі адкрыта вялікая колькасць магазінаў, якія так і называюцца - "Беларускія малочныя прадукты", дзе рэалізуецца шырокі спектр тавараў (масла, сыр, малако, глазураваныя сыркі, тварог) самых розных малочных брэндаў Беларусі.-0-
Фота Таццяны Матусевіч