Сцяг Аўторак, 19 сакавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Прэзідэнт
18 кастрычніка 2019, 13:29

Павінны прыходзіць упраўленцы новай фармацыі - Лукашэнка акрэсліў задачы перад Акадэміяй кіравання

18 кастрычніка, Мінск /Уладзімір Мацвееў - БЕЛТА/. Акадэмія кіравання пры Прэзідэнце Беларусі павінна сканцэнтраваць намаганні на падрыхтоўцы ўпраўленцаў новай фармацыі. Адпаведную задачу перад ВНУ сёння паставіў кіраўнік дзяржавы Аляксандр Лукашэнка на сустрэчы са слухачамі, студэнтамі, магістрантамі і аспірантамі, прафесарска-выкладчыцкім складам, супрацоўнікамі Акадэміі кіравання, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Змяняецца свет, змяняецца грамадства. Патрабаванні да кампетэнцый сучаснага кіраўніка становяцца ўсё вышэйшымі. А значыць, у сістэму павінны прыходзіць упраўленцы новай фармацыі - кіраўнікі з ярка выяўленымі лідарскімі якасцямі і дзяржаўным мысленнем, матываваныя і нацэленыя на высокі вынік", - заявіў беларускі лідар.

Паводле слоў Прэзідэнта, на вырашэнні гэтай важнай задачы павінна сёння сканцэнтраваць свае намаганні Акадэмія кіравання.

Па-першае, неабходна захаваць дасягнуты ўзровень і мэтанакіравана працаваць над павышэннем іміджу акадэміі. "Тут павінны выкладаць лепшыя спецыялісты айчыннай школы кіравання, сапраўдныя патрыёты і дзяржаўнікі. Іх прыярытэтная задача - сачыць за самымі перадавымі тэхналогіямі ў сваёй галіне, на іх аснове выбудоўваць навучальны працэс. Сістэмным павінен быць удзел у навучальным працэсе дзеючых упраўленцаў. Хто, калі не яны, можа актуалізаваць тэарэтычны матэрыял, замацаваць яго канкрэтнымі прыкладамі з практыкі?" - сказаў Прэзідэнт.

Па-другое, праходзіць падрыхтоўку і перападрыхтоўку ў гэтай ВНУ павінны выключна перспектыўныя дзяржаўныя служачыя, з высокім патэнцыялам кіраўніка, а не людзі, якія не схільныя да кіраўніцкай работы або ўжо завяршаюць сваю прафесійную дзейнасць. "Гэта маё прынцыповае патрабаванне", - падкрэсліў Аляксандр Лукашэнка.

Па-трэцяе, са сцен акадэміі павінны выходзіць усебакова падрыхтаваныя спецыялісты, якія не толькі валодаюць тэарэтычнымі ведамі, але і маюць практычны вопыт вырашэння канкрэтных кіраўніцкіх задач. "Гэта важна, таму што часта на пасады ўпраўленцаў у раёнах назначаюць добрых спецыялістаў, прафесіяналаў сваёй справы, але якія не заўсёды маюць дастатковы вопыт кіраўніка. Задача акадэміі - даць гэтым людзям тыя веды і кіраўніцкія навыкі, якіх ім не хапае", - растлумачыў кіраўнік дзяржавы.

Ён таксама звярнуў увагу, што сёння не колькасць, а якасць падрыхтаваных спецыялістаў мае прынцыповае значэнне. "Мы не можам у акадэміі даваць людзям адукацыю дзеля адукацыі. Вельмі дорага абыходзяцца краіне кіраўніцкія памылкі", - падкрэсліў беларускі лідар.

Па-чацвёртае, у перыяд навучання вельмі важна заўважыць перспектыўных людзей, якія па сваіх асобасных і прафесійных якасцях могуць займаць кіраўніцкія пасады ў нашай краіне. "Кожны чалавек, які атрымаў адукацыю або прайшоў падрыхтоўку тут, павінен быць бачным і запатрабаваным, як кажуць, быць заўсёды "на карандашы", - растлумачыў кіраўнік дзяржавы. "Галоўны абавязак акадэміі - прадстаўляць адпаведную інфармацыю непасрэдна ў Адміністрацыю Прэзідэнта. На жаль, да гэтага часу эфектыўная работа ў гэтым напрамку не выбудавана", - адзначыў Прэзідэнт.

Пятае, адукацыйны працэс павінен працаваць на апярэджанне. "Не раз гаварыў, што акадэміі трэба павысіць якасць падрыхтоўкі слухачоў па самых актуальных напрамках. Сёння многім нашым упраўленцам не хапае ведаў замежнай мовы, піяр-тэхналогій, кампетэнцый у сферы лічбавай трансфармацыі, эканомікі", - заўважыў кіраўнік дзяржавы.

Ён заявіў, што да гэтай тэмы трэба падключыць Парк высокіх тэхналогій, разам прадумаць план або вучэбную праграму па навучанні лічбавым тэхналогіям для спецыялістаў і кіраўнікоў.

"Але галоўнае - акадэмія павінна навучыць упраўленца вучыцца, пастаянна развіваць і трансфармаваць свае веды і навыкі. Ключ да поспеху сучаснага кіраўніка - гэта пастаяннае самаўдасканаленне, імкненне да асобаснага росту і развіцця", - падкрэсліў Аляксандр Лукашэнка.

Шостае, выкладанне павінны быць дыферэнцыраваным і практыка-арыентаваным. "Трэба ўлічваць, што некаму дастаткова пашырыць свае веды па трох-чатырох дысцыплінах за кароткі тэрмін, а нехта мае патрэбу ў поўным цыкле навучання. Гэта вялікі аб'ём работы, але неабходна складаць індывідуальныя вучэбныя планы, праграмы перападрыхтоўкі ў залежнасці ад сферы і вопыту канкрэтнага слухача", - сказаў Прэзідэнт.

Паводле яго слоў, кіраўніцтву акадэміі трэба яшчэ раз прааналізаваць, наколькі структура навучальнага працэсу мае прыкладны характар і адпавядае рэальнаму жыццю, наладзіць больш цеснае ўзаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі. Неад'емнай часткай работы павінны стаць стажыроўкі на вядучых айчынных прадпрыемствах і ў дзяржорганах.

Сёмае, навуковая дзейнасць акадэміі павінна быць накіравана на вырашэнне дзяржаўных задач, вывучэнне сучаснай палітычнай сітуацыі ў краіне і свеце, дзейнасці медыярэсурсаў, а таксама меркаванняў і настрояў у грамадстве. "Хто, калі не дзяржаўнікі, якія фарміруюць палітычную эліту краіны, павінны аналізаваць рызыкі, ацэньваць іх узровень, а таксама прагназаваць развіццё знешняй і ўнутранай палітычнай сітуацыі, удзельнічаць у распрацоўцы метадаў інфармацыйнага проціборства, процідзеяння ўнутраным і знешнім пагрозам?" - адзначыў беларускі лідар.

Ён акцэнтаваў увагу, што важным напрамкам дзейнасці акадэміі застаецца прыцягненне аналітыкаў і экспертаў да выпрацоўкі канкрэтных прапаноў па павышэнні эфектыўнасці работы органаў дзяржкіравання, абмеркавання праектаў значных кіраўніцкіх рашэнняў.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі