Сцяг Панядзелак, 25 лістапада 2024
Усе навіны
Усе навіны
Інтэрв'ю
07 мая 2020, 10:00
Руслан Есін

Шклоў - Акінава: беларускія дамы ў японскай прэфектуры

Руслан Есін

У японскай прэфектуры Акінава гэтымі днямі ідзе мантаж і аддзелка каркасных дамоў вытворчасці філіяла "Домабудаванне" шклоўскага Завода газетнай паперы. Гэта пачатак стварэння "Беларускага кутка" ў Японіі, які прызначаны стаць візітнай карткай айчыннай дрэваапрацоўчай прамысловасці і ўсёй краіны ў цэлым, расказаў у інтэрв'ю карэспандэнту БЕЛТА Надзвычайны і Паўнамоцны Пасол Беларусі ў Японіі Руслан Есін.

- Зусім нядаўна ў Токіа адкрыўся магазін беларускага лёну, які ўжо стаў папулярным у жыхароў і гасцей японскай сталіцы. Раскажыце, калі ласка, аб іншых прыкладах паспяховага ўзаемадзеяння беларускіх і японскіх кампаній за межамі Токіа.

- Адной з яркіх падзей у двухбаковым гандлі стала нядаўняя пастаўка ў Акінаву камплектаў каркасных дамоў вытворчасці філіяла "Домабудаванне" шклоўскага Завода газетнай паперы. Два гады таму пасольства Беларусі ў Японіі ва ўзаемадзеянні з Магілёўскім аблвыканкамам і канцэрнам "Беллеспаперапрам" арганізавала візіт групы японскіх бізнесменаў на гэта прадпрыемства, пасадзейнічаўшы такім чынам паспяховаму запуску новага праекта.

Высокая якасць, экалагічныя ўласцівасці і канкурэнтная цана беларускіх вырабаў з дрэва, нягледзячы на ​​адлегласць ад Шклова да Акінавы, сталі ключавымі фактарамі, якія далі магчымасць зацікавіць японскі бізнес.

- Чаму менавіта Акінава? Гэта ж самая паўднёвая частка Японіі, вядомая частымі тайфунамі і вельмі гарачым летам.

- У чэрвені 2018 года пасольствам сумесна з Асацыяцыяй японска-беларускага дружалюбнага дыялогу была арганізавана рабочая паездка на Акінаву. Адбылося некалькі сустрэч, у тым ліку з уладамі горада Урума, мясцовыя бізнесмены паказалі пляцоўку для стварэння будучай рэкрэацыйнай зоны, дзе, на іх думку, беларускія дамы маглі б добра "прыжыцца".

Менавіта тады ўзнікла ідэя стварыць на Акінаве "Беларускі куток", выкарыстоўваючы нашы драўляныя дамы.

Рады, што кіраўнік Асацыяцыі японска-беларускага дружалюбнага дыялогу і кампаніі ARTEC Corporation Масасігэ Тадзакі не проста падтрымаў, а рэалізаваў гэты пілотны праект. У бліжэйшы час завершыцца мантаж і аддзелка дастаўленых у Японію дамоў.

-Вы згадалі пра "Беларускі куток". Раскажыце, калі ласка, аб гэтым падрабязней.

- Увасабленнем ідэі займаецца японскі ўладальнік гэтых дамоў. Праводзіцца інфармацыйная кампанія, распрацоўваюцца дызайнерскія рашэнні інтэр'ера. Для нас было б важным, каб у выніку ў жыхароў Акінавы была магчымасць азнаёміцца ​​з беларускай культурай, убачыць, напрыклад, наш ручнік і іншыя вырабы народных промыслаў, прадметы традыцыйнага побыту, а таксама фотаматэрыялы, якія адлюстроўваюць асноўныя этапы развіцця беларуска-японскіх адносін у самых розных сферах, у тым ліку дзейнасць міжпарламенцкіх груп дружбы.

Акрамя таго, "Беларускі куток" мог бы стаць візітнай карткай нашай дрэваапрацоўчай прамысловасці ў Японіі, месцам сустрэч бізнесменаў, членаў беларуска-японскага бізнес-клуба і дзеячаў культуры дзвюх краін.

-Як вы думаеце, гэты праект - адзінкавы прыклад ці ў беларускіх вытворцаў драўляных дамоў ёсць перспектывы далейшага асваення японскага рынку?

- Усё калісьці адбываецца першы раз. Сыходжу з таго, што любы сумесна рэалізаваны праект мае патэнцыял атрымаць далейшае развіццё. У выпадку з дамамі пачатак пакладзены.

У нас у цэлым даволі добрая дынаміка паставак беларускіх вырабаў з дрэва ў Японію - агульная сума складае амаль $1,5 млн, у першым квартале гэтага года пастаўкі перавысілі ўжо $400 тыс. Галоўнае - не змяншаць тэмп і заставацца ў пастаянным пошуку новых партнёраў, новых ніш і экспартных рашэнняў - не толькі ў Японіі, але і ў Аўстраліі і Новай Зеландыі.

У лістападзе гэтага года ў Токіа плануецца правядзенне міжнароднай выстаўкі Japan Home and Building Show, прысвечанай будаўніцтву, будаўнічым матэрыялам, прадметам інтэр'ера і экстэр'ера. Такі дзелавы форум - выдатны шанс прадэманстраваць беларускую прадукцыю з дрэва бізнесменам з Японіі і іншых краін рэгіёна, у тым ліку на прыкладзе Акінавы.

Спадзяюся, што нашы прадпрыемствы сумесна з Нацыянальным цэнтрам маркетынгу і кан'юнктуры цэн і канцэрнам "Беллеспаперапрам" скарыстаюцца магчымасцю замацавацца на перспектыўным прэміяльным японскім рынку, прыняўшы ўдзел у гэтай выстаўцы.

Аліна ГРЫШКЕВІЧ,

ФОТА пасольства Беларусі ў Японіі.-0-

Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі