16 ліпеня, Масква /Эдуард Півавар - БЕЛТА/. Еўразійская эканамічная камісія (ЕЭК) упершыню прымяніла працэдуру папярэдняга ўрэгулявання спрэчкі ў справе па прыкметах нядобрасумленнай канкурэнцыі, паведамілі БЕЛТА ў прэс-службе ЕЭК.
"Такая магчымасць з'явілася дзякуючы змяненням, якія Савет ЕЭК унёс у парадак разгляду заяў (матэрыялаў) аб парушэнні агульных правіл канкурэнцыі на трансгранічных рынках", - растлумачылі ў ЕЭК.
У жніўні 2018 года Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Беларусі накіравала ў ЕЭК матэрыялы па заяве расійскай кампаніі аб магчымых прыкметах нядобрасумленнай канкурэнцыі, забароненай у адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 76 Дагавора аб Еўразійскім эканамічным саюзе. "Згодна з заявай расійская кампанія, вырашыўшы скарыстацца выгадай работы на трансгранічным рынку, выявіла, што на тэрыторыі Беларусі ўжо працуе кампанія, якая зарэгістравала таварны знак, падобны да ступені змяшэння з яе знакам, - адзначылі ў ЕЭК. - Прычым апошняя нават паспела прадаць у Беларусі франшызу. Па сутнасці, абедзве кампаніі з'яўляліся законнымі праваўладальнікамі таварных знакаў на тэрыторыі сваіх дзяржаў і мелі адпаведныя дакументы аб рэгістрацыі. Аднак расійская кампанія зарэгістравала свой знак значна раней".
Па ініцыятыве ЕЭК, удзельнікі спрэчкі заключылі дагавор уступкі выключнага права на таварны знак на тэрыторыі Беларусі, а таксама пасля ўнясення адпаведных змяненняў у Дзяржаўным рэестры таварных знакаў і знакаў абслугоўвання Беларусі заключылі ліцэнзійны дагавор аб прадастаўленні выключнага права выкарыстання таварнага знака на тэрыторыі краіны. Меры па ўстараненні наступстваў нядобрасумленнай канкурэнцыі камісія ўзгадніла як з беларускай і расійскай кампаніямі, так і з антыманапольнымі органамі дзяржаў ЕАЭС.
"Паколькі ўсе прадугледжаныя прапановай меры рэалізаваны ў поўным аб'ёме, далейшы разгляд заявы спынены і вернуты ў сувязі з яе адкліканнем, - дадаў член Калегіі (міністр) па канкурэнцыі і антыманапольным рэгуляванні ЕЭК Серык Жумангарын. - ЕЭК упершыню прымяніла інструмент "мяккага права" - спыненне парушэнняў агульных правіл канкурэнцыі без ажыццяўлення карнай функцыі, гэта значыць без пакарання для службовых і юрыдычных асоб, якія абмежавалі канкурэнцыю на трансгранічных рынках".-0-