Сцяг Серада, 15 студзеня 2025
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
10 снежня 2024, 13:38

Рыжанкоў: Беларусь пастаянна развівае сістэму дзяржпадтрымкі экспарту

 

Максім Рыжанкоў
Максім Рыжанкоў
10 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларусь пастаянна развівае сістэму дзяржаўнай падтрымкі экспарту. Аб гэтым заявіў журналістам міністр замежных спраў Максім Рыжанкоў на палях форуму "Ліга экспарту", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Гэты форум праходзіць ужо другі раз, але інтарэс да яго не толькі не згас, а нават вырас. І ўдзельнікаў больш, і больш значныя прадпрыемствы прымаюць удзел. Ды і пытанні, якія вынесены ў рамках дыскусійных пляцовак, у гэтым годзе больш шырокія. Гэта дыялог вытворцаў, прадаўцоў і тых, хто можа дапамагаць у ажыццяўленні экспартна-імпартных паставак. Мы глядзім, што Міністэрства замежных спраў, Нацыянальны цэнтр маркетынгу, іншыя дзяржаўныя арганізацыі могуць зрабіць карыснага для нашых экспарцёраў, каб палепшыць умовы для пашырэння беларускай прадукцыі за мяжой", - сказаў Максім Рыжанкоў.
Паводле яго слоў, з году ў год аб'ём такіх сродкаў дзяржаўнай падтрымкі ўзрастае. "Калі гаварыць пра сённяшнія рэаліі, то падтрымка экспарту за мяжу аказваецца праз страхаванне экспартных рызык, крэдытаванне экспарту, выплату часткі працэнтаў ад крэдытаў і лізінгавых плацяжоў, выбудоўванне дакладных параметраў удзелу нашых экспарцёраў у міжнародных выстаўках і кірмашах з выплатай часткі сродкаў, якія яны трацяць на гэтыя мерапрыемствы", - адзначыў міністр.

Міністэрства замежных спраў, пасольствы і консульствы, Нацыянальны цэнтр маркетынгу, Агенцтва знешнеэканамічнай дзейнасці, Беларуская гандлёва-прамысловая палата і іншыя арганізацыі аказваюць садзейнічанне беларускім экспарцёрам.
На форуме плануецца адпрацаваць тры асноўныя напрамкі. Першы з іх - практычны: як пачаць пастаўкі на экспарт, правесці аналіз перспектыўных рынкаў, вызначыць, каму, што і па якой цане прадаваць, як ажыццявіць канкрэтныя продажы. Другое - адпрацоўка пытанняў лічбавізацыі, якая значна паскарае міжнародныя працэсы куплі-продажу, афармлення здзелак, правядзення плацяжоў за іх. Трэці напрамак - маркетынгавае даследаванне рынкаў з выкарыстаннем у тым ліку штучнага інтэлекту. Гэта зніжае выдаткі ўдзельнікаў працэсу і дапамагае выбудаваць актуальныя ланцужкі куплі-продажу, лагістыкі, пашырэння.
"Мы бачым сваю задачу перш за ўсё ў тым, каб навучыць нашых экспарцёраў, як правільна працаваць на знешніх рынках. Міністэрства, наш спецыялізаваны цэнтр, нашы загранустановы валодаюць самымі шырокімі ведамі наконт замежных рынкаў, у тым ліку далёкіх, якія многім нашым экспарцёрам цікавы, але, можа, ім страшнавата ісці за тысячу кіламетраў са сваім таварам. Мы прапануем садзейнічанне тым, хто хоча развіваць свой экспартны патэнцыял за мяжой, дапамагаем ім выбудоўваць работу з улікам існуючых у беларускага боку механізмаў і шляхам наладжвання кантактаў з замежнымі партнёрамі, якія хацелі б набыць іх прадукцыю", - рэзюмаваў Максім Рыжанкоў.
Нацыянальны цэнтр маркетынгу Беларусі праводзіць у Мінску форум "Ліга экспарту". Мерапрыемства стала ўнікальнай пляцоўкай для беларускіх экспарцёраў, дзе яны змогуць атрымаць адказы на пытанні ад вядучых экспертаў у сферы знешнеэканамічнай дзейнасці. Галоўная тэма форуму - "Рух бізнесу на Усход". Мерапрыемства мае максімальна прыкладны характар і дасць магчымасць экспарцёрам атрымаць практычную інфармацыю, неабходную для прыняцця правільных бізнес-рашэнняў. У якасці асноўнай тэмы для панэльнай дыскусіі вызначаны ўплыў глабальных трэндаў у знешнеэканамічнай дзейнасці на Беларусь.-0-

Фота Хрысціны Аксёнавай
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі