Сцяг Пятніца, 23 мая 2025
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
10 красавіка 2025, 14:45

МАЗ сумесна з расійскай кампаніяй стварыў унікальны электробус

Фота maz.by
Фота maz.by
10 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Мінскі аўтамабільны завод сумесна з расійскай кампаніяй "Ітэлма" стварыў унікальны электробус вялікага класа МАЗ 303Е23 у новай версіі, распрацаваны пад патрабаванні Санкт-Пецярбурга. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ў прэс-службе прадпрыемства.

У 2019 годзе на Мінскім аўтамабільным заводзе пачаты новы этап паспяховага праектавання і вытворчасці пасажырскай тэхнікі з электрычным прыводам. Уведзеныя з 2021 года санкцыі сталі істотным імпульсам для перагляду канструкцыі прывода электробуса, а таксама прымянення новых перспектыўных рашэнняў, заснаваных на тэхналагічнай інтэграцыі і лакалізуемай кампанентнай базе.

Так, МАЗ, аб'яднаўшы намаганні з расійскай кампаніяй, стварыў унікальны электробус вялікага класа МАЗ 303Е23 у новай версіі, распрацаваны пад патрабаванні Санкт-Пецярбурга. Электробус вызначаецца стапрацэнтай лакалізацыяй у рамках Саюзнай дзяржавы, выкарыстоўваючы выключна беларускія і расійскія камплектуючыя.

Каркас электробуса, пярэдняя вось - вытворчасці МАЗа. Алюмініевыя профілі, пластык, што прымяняецца ў абшыўцы, і абліцовачныя матэрыялы, дэталі інтэр'ера і экстэр'еру, сядзенні, шыны, камплектуючыя электраабсталявання, шкленне, рабочае месца вадзіцеля новага пакалення, мультыплексная сістэма, рулявы механізм, тармазныя сістэмы і шмат іншага - таксама беларускай вытворчасці. А вось уся сілавая частка - расійскай.

З ёмістай батарэяй падзарадка на канечных прыпынках электробусу не патрабуецца. Мадэль адпавядае канцэпцыі працяглай начной зарадкі, прынятай у Санкт-Пецярбургу, якая займае ад трох да пяці гадзін. Дзякуючы гэтаму электробус не мае дзённых прастояў і забяспечвае прабег, супастаўны з прабегам дызельнага аўтобуса.

Галоўны канструктар - начальнік упраўлення аўтаматызаваных сістэм, тэлематыкі і мехатронікі МАЗа Андрэй Саўчыц падкрэсліў, што новы электробус МАЗ 303Е23 - на 100 працэнтаў саюзны прадукт. "Прымяненне лакалізаваных рашэнняў, кампанентаў і праграмнага забеспячэння выключае тэхналагічныя рызыкі, пры гэтым забяспечваецца максімальнае развіццё кампетэнцый і прамысловага патэнцыялу", - адзначыў ён.

Электробус аснашчаны сучаснымі сістэмамі, якія забяспечваюць камфорт і бяспеку як для вадзіцеля, так і для пасажыраў. МАЗ 303Е23 з'яўляецца супернізкападлогавым, вышыня прыступкі на ўваходзе ўсяго 32 см. Пры пасадцы і высадцы спрацоўвае сістэма кнілінгу - нахілу да бардзюра, а для людзей з абмежаванымі магчымасцямі ўстаноўлена механічная рампа і на пляцоўцы абсталявана спецыяльнае месца для інваліднай каляскі. У салоне на сядзеннях з камфортам размяшчаецца 34 пасажыры, дзякуючы кампановачнаму рашэнню на нізкай падлозе - 14 пасажыраў.

"Дадатковы камфорт для пасажыра забяспечваюць наяўнасць USB-партоў у салоне на ўсіх радах сядзенняў, устаноўлена эфектыўнае электрычнае ацяпленне і салонны кандыцыянер, у перфараваных профілях столі паветра ад клімат-сістэмы раўнамерна размяркоўваецца па ўсім салоне. У тым ліку для захавання камфортнага клімату на дзвярах устаноўлена сістэма адраснага адкрыцця дзвярэй", - акцэнтаваў намеснік дырэктара Цэнтра перспектыўных распрацовак МАЗа Іван Вайцяшонак.

Паводле слоў генеральнага дырэктара завода Валерыя Іванковіча, серыйная вытворчасць пасажырскай тэхнікі МАЗ трэцяга пакалення, уключаючы саюзны электробус МАЗ 303Е23, асвойваецца ў новым корпусе аўтобуснага завода. "Закладзены ў канструкцыю тэхнічнымі спецыялістамі глыбокі комплексны падыход да праектавання забяспечыў новы этап супрацоўніцтва. Менавіта сумесная дзейнасць з'яўляецца фундаментам для тэхналагічнай незалежнасці прадуктаў дзвюх краін і стварэння найбольш эфектыўных транспартных сістэм", - адзначыў ён.-0-

Фота maz.by
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі