Фота з архіва
18 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Літва не адновіць транзіт угнаенняў "Беларуськалія". Аб гэтым заявілі ў літоўскім кабміне ў адказ на адпаведную прапанову грузавой кампаніі, якая займаецца перавозкай угнаенняў, паведамляе Baltnews.
Ва ўрадзе балтыйскай рэспублікі нават не сталі разглядаць гэту просьбу. Адзначаецца, што ініцыятыва паступіла з боку грузавой кампаніі Клайпедскага порта Biriu kroviniu terminalas (BKT), якая займалася перавозкай угнаенняў "Беларуськалія".
Агульны суд Еўрасаюза на гэты час разглядае іск ВКТ да Савета ЕС наконт яго рэгламенту, які прывёў да рашэння Літвы спыніць транзіт угнаенняў цераз Клайпедскі порт. Гендырэктар кампаніі Руслан Малінін у пісьме прэм'еру Гінтаўтасу Палуцкасу і ўраду прапанаваў адклікаць гэты іск, калі ўзамен улады дазволяць аднавіць транзіт.
"Абмежаваная, палітычна матываваная трактоўка, аналагічная механізму, што выкарыстоўваецца для калінінградскага транзіту, можа быць аб'яўлена па пагадненні бакоў", - гаворыцца ў тэксце.
Пры гэтым ва ўрадзе Літвы адмаўляюць атрыманне такога пісьма. "Прэм'ер-міністр Палуцкас не атрымліваў, не чытаў і не бачыў ніякіх пісем на гэту тэму, такое пытанне не стаіць на парадку дня ні прэм'ер-міністра, ні ўрада", - заявіў саветнік кіраўніка літоўскага ўрада Юстынас Аргустас.
Кіраўнік Мінтранса Літвы са свайго боку заявіў, што яму таксама нічога не вядома аб прапанове грузавой кампаніі. Паводле яго слоў, рашэнне спыніць транзіт тлумачыцца еўрапейскімі санкцыямі. "Ніякіх абмеркаванняў не вядзецца, а калі б і вялі, то не на маім узроўні - гэта міжнародныя санкцыі, санкцыі, прымененыя Літвой", - заявіў ён.
Адзначаецца, што гэта ўжо не першы раз, калі ў Літве просяць дазволіць транзіт угнаенняў "Беларуськалія", каб не страчваць прыбытак. Раней да разблакіроўкі транзіту заклікаў дэпутат Валюс Ажуолас. Ён таксама выказаў думку, што ўладам Літвы ў гэтым пытанні трэба выкарыстоўваць метад прэзідэнта ЗША Дональда Трампа, інакш кажучы, "рабіць тое, што выгадна дзяржаве". Дэпутат Сейма Літвы Айдас Гедвілас у сваю чаргу заяўляў, што рашэнне аб спыненні транзіту беларускіх калійных угнаенняў абярнулася для Літвы "шматмільённымі стратамі".
Літва ў пачатку 2022 года спыніла транзіт беларускіх калійных угнаенняў і ў аднабаковым парадку скасавала дагавор аб перавозцы грузаў з Беларуссю. Акрамя таго, былі парушаны правы беларускага боку як інвестара ў інфраструктуру порта Клайпеды. "Беларуськалій" 2 снежня 2024 года падаў поўную іскавую заяву ў рамках міжнароднага інвестыцыйнага арбітражу супраць Літвы ў сувязі з яе незаконнымі дзеяннямі, у выніку чаго былі парушаны правы кампаніі.-0-
Ва ўрадзе балтыйскай рэспублікі нават не сталі разглядаць гэту просьбу. Адзначаецца, што ініцыятыва паступіла з боку грузавой кампаніі Клайпедскага порта Biriu kroviniu terminalas (BKT), якая займалася перавозкай угнаенняў "Беларуськалія".
Агульны суд Еўрасаюза на гэты час разглядае іск ВКТ да Савета ЕС наконт яго рэгламенту, які прывёў да рашэння Літвы спыніць транзіт угнаенняў цераз Клайпедскі порт. Гендырэктар кампаніі Руслан Малінін у пісьме прэм'еру Гінтаўтасу Палуцкасу і ўраду прапанаваў адклікаць гэты іск, калі ўзамен улады дазволяць аднавіць транзіт.
"Абмежаваная, палітычна матываваная трактоўка, аналагічная механізму, што выкарыстоўваецца для калінінградскага транзіту, можа быць аб'яўлена па пагадненні бакоў", - гаворыцца ў тэксце.
Пры гэтым ва ўрадзе Літвы адмаўляюць атрыманне такога пісьма. "Прэм'ер-міністр Палуцкас не атрымліваў, не чытаў і не бачыў ніякіх пісем на гэту тэму, такое пытанне не стаіць на парадку дня ні прэм'ер-міністра, ні ўрада", - заявіў саветнік кіраўніка літоўскага ўрада Юстынас Аргустас.
Кіраўнік Мінтранса Літвы са свайго боку заявіў, што яму таксама нічога не вядома аб прапанове грузавой кампаніі. Паводле яго слоў, рашэнне спыніць транзіт тлумачыцца еўрапейскімі санкцыямі. "Ніякіх абмеркаванняў не вядзецца, а калі б і вялі, то не на маім узроўні - гэта міжнародныя санкцыі, санкцыі, прымененыя Літвой", - заявіў ён.
Адзначаецца, што гэта ўжо не першы раз, калі ў Літве просяць дазволіць транзіт угнаенняў "Беларуськалія", каб не страчваць прыбытак. Раней да разблакіроўкі транзіту заклікаў дэпутат Валюс Ажуолас. Ён таксама выказаў думку, што ўладам Літвы ў гэтым пытанні трэба выкарыстоўваць метад прэзідэнта ЗША Дональда Трампа, інакш кажучы, "рабіць тое, што выгадна дзяржаве". Дэпутат Сейма Літвы Айдас Гедвілас у сваю чаргу заяўляў, што рашэнне аб спыненні транзіту беларускіх калійных угнаенняў абярнулася для Літвы "шматмільённымі стратамі".
Літва ў пачатку 2022 года спыніла транзіт беларускіх калійных угнаенняў і ў аднабаковым парадку скасавала дагавор аб перавозцы грузаў з Беларуссю. Акрамя таго, былі парушаны правы беларускага боку як інвестара ў інфраструктуру порта Клайпеды. "Беларуськалій" 2 снежня 2024 года падаў поўную іскавую заяву ў рамках міжнароднага інвестыцыйнага арбітражу супраць Літвы ў сувязі з яе незаконнымі дзеяннямі, у выніку чаго былі парушаны правы кампаніі.-0-
