Фота з архіва
13 жніўня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Калі інтэрнэт-прадаўцы выконваюць патрабаванні заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў, то яны маюць магчымасць мінімізаваць і свае працазатраты, і свае расходы на вырашэнне спрэчак са спажыўцамі. Такое меркаванне на прэс-канферэнцыі "Развіццё інтэрнэт-гандлю ў Беларусі. Правы пакупнікоў і абавязкі прадаўцоў" 12 жніўня ў БЕЛТА выказала начальнік упраўлення абароны правоў спажыўцоў і кантролю за рэкламай Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Іна Гаўрыльчык.
"Якасць і бяспека тавараў, абарона эканамічных інтарэсаў спажыўцоў, забеспячэнне ўсёй неабходнай інфармацыяй для свабоднага выбару і наяўнасці эфектыўных механізмаў урэгулявання спрэчак паміж інтэрнэт-прадаўцом і яго спажыўцом - аснова, на якой трымаецца інтэрнэт-гандаль. Яго падтрыманне забяспечана на заканадаўчым узроўні, - растлумачыла Іна Гаўрыльчык. - Калі прадаўцы выконваюць патрабаванні заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў, то яны маюць магчымасць мінімізаваць і свае працазатраты, і свае расходы на вырашэнне спрэчак са спажыўцамі".
Наладжаны механізм, паводле слоў прадстаўніка МАРГ, перастае быць эфектыўным, калі інтэрнэт-прадавец парушае прадугледжаныя заканадаўствам тэрміны, напрыклад, пастаўкі тавару або вяртання грошай за тавар дрэннай якасці. За парушэнне тэрмінаў прадугледжана выплата няўстойкі, што з'яўляецца яшчэ адным доказам абароны эканамічных інтарэсаў спажыўца.
"Заканадаўства аб дыстанцыйным гандлі сур'ёзна памянялася, і цяпер у заканадаўчых актах замацавана азначэнне таго, што ёсць інтэрнэт-пляцоўка. Мы часта называем яе маркетплэйсам, у сумежных з намі краінах у хаду тэрмін "агрэгатары інфармацыі". Для спажыўца гэта заканадаўчая навела знамянальная тым, што забяспечвае выкананне патрабаванняў, неабходных для свабоднага выбару тавару і забяспячэння абароны правоў спажыўца", - растлумачыла Іна Гаўрыльчык.
Прадстаўнік МАРГ дадала, што вялікай перавагай новых правіл дыстанцыйнага гандлю стаў прадугледжаны абавязак інтэрнэт-прадаўца і ўладальніка інтэрнэт-пляцоўкі адказваць на электронныя звароты спажыўцоў. Да нядаўняга часу дзейнічаў абавязак даваць адказ толькі на пісьмовыя звароты, адпраўленыя поштай. Акрамя таго, звароты павінны разглядацца ў адпаведнасці з заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, што ўстанаўлівае тэрміны.
"Якасць і бяспека тавараў, абарона эканамічных інтарэсаў спажыўцоў, забеспячэнне ўсёй неабходнай інфармацыяй для свабоднага выбару і наяўнасці эфектыўных механізмаў урэгулявання спрэчак паміж інтэрнэт-прадаўцом і яго спажыўцом - аснова, на якой трымаецца інтэрнэт-гандаль. Яго падтрыманне забяспечана на заканадаўчым узроўні, - растлумачыла Іна Гаўрыльчык. - Калі прадаўцы выконваюць патрабаванні заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў, то яны маюць магчымасць мінімізаваць і свае працазатраты, і свае расходы на вырашэнне спрэчак са спажыўцамі".
Наладжаны механізм, паводле слоў прадстаўніка МАРГ, перастае быць эфектыўным, калі інтэрнэт-прадавец парушае прадугледжаныя заканадаўствам тэрміны, напрыклад, пастаўкі тавару або вяртання грошай за тавар дрэннай якасці. За парушэнне тэрмінаў прадугледжана выплата няўстойкі, што з'яўляецца яшчэ адным доказам абароны эканамічных інтарэсаў спажыўца.
"Заканадаўства аб дыстанцыйным гандлі сур'ёзна памянялася, і цяпер у заканадаўчых актах замацавана азначэнне таго, што ёсць інтэрнэт-пляцоўка. Мы часта называем яе маркетплэйсам, у сумежных з намі краінах у хаду тэрмін "агрэгатары інфармацыі". Для спажыўца гэта заканадаўчая навела знамянальная тым, што забяспечвае выкананне патрабаванняў, неабходных для свабоднага выбару тавару і забяспячэння абароны правоў спажыўца", - растлумачыла Іна Гаўрыльчык.
Прадстаўнік МАРГ дадала, што вялікай перавагай новых правіл дыстанцыйнага гандлю стаў прадугледжаны абавязак інтэрнэт-прадаўца і ўладальніка інтэрнэт-пляцоўкі адказваць на электронныя звароты спажыўцоў. Да нядаўняга часу дзейнічаў абавязак даваць адказ толькі на пісьмовыя звароты, адпраўленыя поштай. Акрамя таго, звароты павінны разглядацца ў адпаведнасці з заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, што ўстанаўлівае тэрміны.
"Вельмі важны аспект, які з'явіўся ў абноўленых правілах дыстанцыйнага гандлю, - на інтэрнэт-пляцоўку, як, дарэчы, і на ўладальнікаў пунктаў выдачы заказаў, з гэтага часу ўскладзены абавязак аказваць садзейнічанне спажыўцу ў абароне яго правоў. Значыць, калі пакупнік, напрыклад, не зможа вырашыць пытанне з прадаўцом, ён мае права звярнуцца непасрэдна да ўладальніка інтэрнэт-пляцоўкі для дапамогі ў наладжванні кантактаў і вырашэнні спрэчнага пытання. Паколькі на сваіх пляцоўках уладальнікі самі рэгулююць правілы, а значыць, механізмы ўплыву ў іх ёсць", - рэзюмавала Іна Гаўрыльчык.-0-
Фота Хрысціны Аксёнавай