Фота з архіва
25 ліпеня, Масква /Эдуард Півавар - БЕЛТА/. Па выніках праведзенага Еўразійскай эканамічнай камісіяй (ЕЭК) рэгулярнага маніторынгу абноўлены рэестр абмежавальных мер трэціх бакоў у адносінах да Еўразійскага эканамічнага саюза (ЕАЭС) і яго дзяржаў-членаў. Актуалізаваны рэестр апублікаваны на партале агульных інфармацыйных рэсурсаў і адкрытых даных ЕАЭС, паведамілі БЕЛТА ў прэс-службе ЕЭК.
"На гэты момант выяўлена 271 абмежавальная мера, якая можа выступаць у якасці бар'ера ў знешнім гандлі з боку асноўных гандлёвых партнёраў ЕАЭС і краін, з якімі заключаны або вядуцца перагаворы па заключэнні гандлёва-эканамічных пагадненняў", - канстатавалі ў прэс-службе.
Пры гэтым абмежавальная мера Ірана, якая ўводзіла забарону на імпарт кандытарскіх вырабаў з трэціх краін, была ўстаранёна пасля ўступлення ў сілу 15 мая 2025 года поўнафарматнага пагаднення аб свабодным гандлі паміж ЕАЭС і Ісламскай Рэспублікай Іран. У адпаведнасці з палажэннямі пагаднення бакі ўзялі на сябе абавязацельства не ўстанаўліваць і не захоўваць забароны або абмежаванні на ўвоз тавараў, у тым ліку ў форме квот, імпартных або экспартных ліцэнзій і іншых мер.
"У частцы Сербіі быў ідэнтыфікаваны тэхнічны бар'ер адносна доступу лекавых сродкаў ЕАЭС у сувязі з наяўнасцю патрабавання аб прадастаўленні сертыфіката GMP ЕС для рэгістрацыі", - удакладнілі ў ЕЭК.
Пералік абмежавальных мер Узбекістана дапоўнены непразрыстай і зацяжной працэдурай атрымання ўзбекскага сертыфіката адпаведнасці на ўвоз бытавой тэхнікі.
"Дзейнасць ЕЭК па маніторынгу і ўстараненні абмежавальных мер у гандлі з трэцімі бакамі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з палажэннямі Дагавора аб ЕАЭС, для рэалізацыі якой рашэннем Савета ЕЭК у 2018 годзе зацверджаны парадак узаемадзеяння паміж дзяржавамі - членамі Еўразійскага эканамічнага саюза і Еўразійскай эканамічнай камісіяй. Правядзенне маніторынгу накіравана на ажыццяўленне сістэмнай работы па пытаннях выяўлення і пошуку шляхоў для ўстаранення абмежавальных мер трэціх бакоў у адносінах да ЕАЭС і яго дзяржаў-членаў", - дадалі ў прэс-службе.-0-
"На гэты момант выяўлена 271 абмежавальная мера, якая можа выступаць у якасці бар'ера ў знешнім гандлі з боку асноўных гандлёвых партнёраў ЕАЭС і краін, з якімі заключаны або вядуцца перагаворы па заключэнні гандлёва-эканамічных пагадненняў", - канстатавалі ў прэс-службе.
Пры гэтым абмежавальная мера Ірана, якая ўводзіла забарону на імпарт кандытарскіх вырабаў з трэціх краін, была ўстаранёна пасля ўступлення ў сілу 15 мая 2025 года поўнафарматнага пагаднення аб свабодным гандлі паміж ЕАЭС і Ісламскай Рэспублікай Іран. У адпаведнасці з палажэннямі пагаднення бакі ўзялі на сябе абавязацельства не ўстанаўліваць і не захоўваць забароны або абмежаванні на ўвоз тавараў, у тым ліку ў форме квот, імпартных або экспартных ліцэнзій і іншых мер.
"У частцы Сербіі быў ідэнтыфікаваны тэхнічны бар'ер адносна доступу лекавых сродкаў ЕАЭС у сувязі з наяўнасцю патрабавання аб прадастаўленні сертыфіката GMP ЕС для рэгістрацыі", - удакладнілі ў ЕЭК.
Пералік абмежавальных мер Узбекістана дапоўнены непразрыстай і зацяжной працэдурай атрымання ўзбекскага сертыфіката адпаведнасці на ўвоз бытавой тэхнікі.
"Дзейнасць ЕЭК па маніторынгу і ўстараненні абмежавальных мер у гандлі з трэцімі бакамі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з палажэннямі Дагавора аб ЕАЭС, для рэалізацыі якой рашэннем Савета ЕЭК у 2018 годзе зацверджаны парадак узаемадзеяння паміж дзяржавамі - членамі Еўразійскага эканамічнага саюза і Еўразійскай эканамічнай камісіяй. Правядзенне маніторынгу накіравана на ажыццяўленне сістэмнай работы па пытаннях выяўлення і пошуку шляхоў для ўстаранення абмежавальных мер трэціх бакоў у адносінах да ЕАЭС і яго дзяржаў-членаў", - дадалі ў прэс-службе.-0-
