Сцяг Пятніца, 18 ліпеня 2025
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
09 чэрвеня 2025, 17:27

"Добра, што завод арыентаваны на заказчыка". Што ўразіла калінінградцаў у тэхніцы "БКМ Холдынга"

9 чэрвеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дэлегацыя Калінінградскай вобласці на чале з губернатарам рэгіёна Аляксеем Беспразваных у час рабочага візіту ў Беларусь пазнаёмілася з магутнасцямі вядучага вытворцы наземнага гарадскога электрычнага транспарту ў краінах СНД - "БКМ Холдынга". У полі зроку былі ў тым ліку перспектывы айчыннага прадпрыемства ў пастаўках пасажырскай тэхнікі ў Калінінградскую вобласць у рамках падрыхтоўкі да святкавання 80-годдзя рэгіёна, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"БКМ Холдынг" займаецца распрацоўкай, вытворчасцю і рэалізацыяй, мадэрнізацыяй і тэхнічным абслугоўваннем тралейбусаў, трамваяў, электробусаў, грузавых электрамабіляў і зарадных станцый. Высокакваліфікаваныя спецыялісты, магутная вытворчая база, уласны канструктарскі цэнтр дазваляюць прадпрыемству паспяхова выпускаць усю лінейку гарадскога электратранспарту - як колавую, так і рэйкавую тэхніку, а сэрвісныя цэнтры забяспечваюць яе гарантыйнае абслугоўванне і навучанне кадраў.
 
Наглядна ацаніць прапанаваны тавар губернатар Калінінградскай вобласці змог на прадэманстраванай яму завадчанамі інтэрактыўнай 3D-панэлі з адлюстраваннем выпускаемых "БКМ Холдынгам" электробусаў розных серый, а менавіта "Вітаўт" і "Альгерд", і нізкападлогавага трамвая, пасля чаго расійскіх гасцей праводзілі ў вытворчыя памяшканні - цэх электронікі і электратэхнічнай прадукцыі, цэх кузаваў, зборачны цэх. У апошнім, дарэчы, можна было разгледзець у дэталях адзінкі тэхнікі на фінальнай стадыі зборкі, дзе патэнцыяльным пакупнікам дазволілі вывучыць інтэр'ер і экстэр'ер салона і кабіны вадзіцеля. Кіраўніцтва завода і прадстаўнікі Калінінградскай вобласці абмеркавалі і закупкі пасажырскай тэхнікі ў рамках падрыхтоўкі да святкавання 80-годдзя з дня ўтварэння расійскага рэгіёна.
"Я засталася пад вялікім уражаннем ад наведвання завода, у якога такая багатая гісторыя. Як нам расказалі, 1 ліпеня прадпрыемству споўніцца 52 гады. Вельмі здорава, што завод не толькі не страціў свае кампетэнцыі, але і прадаўжае нарошчваць іх. Гісторыя і нацэленасць на развіццё дазваляюць "БКМ Холдынгу" выпускаць тэхніку, здольную канкурыраваць з, верагодна, любымі аналагамі, якія мы можам бачыць на вуліцах нашых гарадоў, - сказала ў размове з журналістамі пасля абходу цэхаў намеснік старшыні ўрада Калінінградскай вобласці - міністр эканамічнага развіцця, прамысловасці і гандлю Калінінградскай вобласці Вераніка Лесікова. - Вельмі спадабалася, што завод арыентаваны на заказчыка. Мы паглядзелі трамвай, што збіраецца для Ніжагародскай вобласці, і заўважылі, што на вокнах відаць узоры ніжагародскага Крамля. Як дадаў кіраўнік завода, кожны кліент унікальны, таму любы трамвай або тралейбус, які выходзіць з тэрыторыі прадпрыемства, ствараецца пад запыт канкрэтнага заказчыка".
 
У Калінінградскай вобласці сёння рэалізуюць маштабную праграму па абнаўленні аўтобуснага і тралейбуснага парку, у рамках якой рэгіён набывае новую пасажырскую тэхніку. Дзейнічаюць у гэтым выпадку конкурсныя механізмы, але Вераніка Лесікова ў размове з журналістамі падкрэсліла: "БКМ Холдынг" варты стаць пераможцам. Разам з тым цікавая расійскаму рэгіёне не толькі пасажырская тэхніка. Калінінградскія сельгасвытворцы набываюць нашы трактары і камбайны, адзначаючы іх высокую якасць, а ў бліжэйшы час у вобласці, паводле слоў міністра эканамічнага развіцця, прамысловасці і гандлю, пачнуць маштабныя меліярацыйныя работы - адпаведную тэхніку расіяне таксама маюць намер закупіць у Беларусі.

Але пастаўкамі супрацоўніцтва "БКМ Холдынга" з Калінінградскай вобласцю не абмяжоўваецца - вельмі сур'ёзныя перспектывы адкрываюцца і ў вытворчай кааперацыі. На гэты час у горадзе Нёман Калінінградскай вобласці будуецца адзін з буйнейшых заводаў па вытворчасці акумулятарных батарэй для электратранспарту. Вераніка Лесікова выказала надзею, што калінінградская кампанія і "БКМ Холдынг" змогуць знайсці агульныя пункты для ўзаемнага росту і наладзіць дзелавыя адносіны па пастаўках літый-іонных ячэек для акумулятараў, неабходных у вытворчасці тралейбусаў і электробусаў.
 
Нарэшце, пад прыемным уражаннем гасцей з Калінінградскай вобласці пакінула арганізацыя працы на сталічным прадпрыемстве. "Мы прывыклі, што прамысловыя прадпрыемствы асацыююцца ў нас с шумам, пылам, непрыемнымі пахамі, - звярнула ўвагу намеснік старшыні ўрада Калінінградскай вобласці. - Тут усё зусім інакш: сучасны завод, прыгожая вытворчасць, з задавальненнем працуючыя людзі".
 
Канструктыўны фармат сустрэчы адзначыў і намеснік генеральнага дырэктара па маркетынгу і продажах "БКМ Холдынга" Аляксандр Казакевіч. Нягледзячы на даволі сціслы фармат візіту дэлегацыі на прадпрыемства, завадчане змаглі прадэманстраваць гасцям усю гаму выпускаемай тэхнікі, як колавай, так і легкарэйкавай.

"Сёння наша прадпрыемства мае магчымасць прапанаваць рэгіёну вырабляемыя тралейбусы, якія перш за ўсё пастаўляліся ў Калінінградскую вобласць. У бліжэйшай перспектыве, калі ў рэгіёне будуць аб'яўляцца закупкі электратранспарту, мы плануем удзельнічаць у іх і разлічваем, што ў нас з'явіцца яшчэ адзін шанц прадэманстраваць якасць і камфорт беларускай пасажырскай тэхнікі, - акрэсліў перспектывы развіцця бізнес-адносін намеснік гендырэктара па маркетынгу і продажах. - Акрамя таго, мы мелі магчымасць прадэманстраваць кіраўніку рэгіёна нашу навінку, трохсекцыйны трамвайны вагон, пастаўлены на вытворчасць у бягучым годзе. Гэта тэхніка таксама можа стаць адной з тэм далейшага супрацоўніцтва".
 
Больш шанцаў у хуткім часе апынуцца на вуліцах гарадоў Калінінградскай вобласці, на думку спецыялістаў,  у беларускіх тралейбусаў, як класічных, так і з аўтаномным ходам, здольных перамяшчацца без кантактнай сеткі на 20-40 км. Менавіта такія экзэмпляры тэхнікі ў выкананні кузава "Альгерд" або "Вітаўт" могуць з'явіцца ў расійскім рэгіёне. Тым не менш не трэба скідаць з рахункаў і айчынныя трамваі. У гэтым выпадку ідзе размова не толькі пра набыццё даўгавечнай, сучаснай і якаснай тэхнікі, але і пра падтрымку прамысловасці, як беларускай, так і расійскай, бо як акцэнтавалі з "БКМ Холдынгу", доля камплектуючых у выпускаемым тут транспарце да 85 працэнтаў лакалізавана межамі Саюзнай дзяржавы, а класічны тралейбус і зусім на 100 працэнтаў свой. 
У цэлым, як рэзюмавалі па выніках наведвання "БКМ Холдынга" спецыялісты Калінінградскай вобласці, беларуская пасажырская тэхніка можа стаць дастойным падарункам жыхарам Калінінградскай вобласці да 80-гадовага юбілею рэгіёна.-0-
Фота Таццяны Матусевіч
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі