30 верасня, Магілёў /Кар. БЕЛТА/. Першы груз па маршруце Паўночнага марскога транспартнага калідора прыбыў у транспартна-лагістычны цэнтр "Магілёў-Белмытнясэрвіс", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Ён таксама падкрэсліў, што новы маршрут мае навігацыйны перыяд, які заканчваецца ў кастрычніку бягучага года і пачнецца ў красавіку. Аднак у перспектыве плануецца арганізаваць круглагадовую дастаўку грузаў. "Я ўпэўнены, што гэты маршрут з улікам навігацыйнага перыяду будзе запатрабаваны, - падкрэсліў кіраўнік. - І самае актуальнае, што можна спланаваць дастаўку грузу ў імпартных зносінах або арганізаваць сістэмна пастаўку экспарту ў Кітайскую Народную Рэспубліку. Ёсць графік і магчымасць спланаваць адгрузку і свой бізнес. Гэта сведчыць аб стабільнасці, а стабільнасць - гэта развіццё".
Партыя тавараў для беларускіх суб'ектаў гаспадарання была адгружана ў порце Шанхая ў жніўні 2024 года. Марскі кантэйнеравоз прайшоў праз Чукоцкае мора і прыбыў у порт Санкт-Пецярбурга, з якога аўтамабільным транспартам - да канчатковага пункта назначэння ў Магілёве. У дарозе груз правёў 35 дзён. Такім чынам, час дастаўкі тавараў з Кітая ў Беларусь і назад скараціўся амаль на 40 працэнтаў у параўнанні з прывычным паўднёвым маршрутам.
Першы намеснік генеральнага дырэктара РУП "Белмытнясэрвіс" Аляксандр Скачкоўскі падкрэсліў, што сёння дадзены старт новаму лагістычнаму сэрвісу, у якім меў патрэбу беларускі бізнес. "Першы лагістычны маршрут адпрацаваны на мінімальнай партыі, - падкрэсліў ён. - Гэта абсталяванне, якое садзейнічае развіццю нашай беларускай вытворчасці, а ў далейшым плануецца пастаўляць розныя групы тавараў. Сёння любы суб'ект гаспадарання можа даставіць любую прадукцыю на тэрыторыю Кітая, выкарыстоўваючы гэты маршрут".
Менавіта таму на сёння Паўночны марскі шлях - адзін з перспектыўных транспартных калідораў, і беларускія прадпрыемствы і арганізацыі актыўна цікавяцца магчымасцю дастаўкі грузаў. "Судны разлічаны да 5 тыс. кантэйнераў, і гэта не мяжа. Арганізоўваюцца штомесячныя адпраўкі, і гэта дзясяткі тысяч кантэйнераў пры неабходнасці. Такі праект працуе з выкарыстаннем магчымасцей інфраструктуры Расійскай Федэрацыі. Адпаведна, гэта магчымасць працаваць "Кітай - Расія - Беларусь" без пасрэдніцкіх механізмаў", - сказаў на заканчэнне Аляксандр Скачкоўскі.
Суднаходны маршрут праходзіць уздоўж паўночных берагоў Расіі па морах Паўночнага Ледавітага акіяна, злучае ў адзіную транспартную сістэму еўрапейскія і далёкаўсходнія парты Расіі, а таксама вусці суднаходных сібірскіх рэк. Яго працягласць ад праліва Карскія Вароты (каля архіпелага Новая Зямля) да бухты Правідзення (у раёне Берынгавага праліва) складае 5,6 тыс. км, а маршрут праз гэты транспартны калідор амаль у два разы карацейшы за іншыя марскія шляхі паміж Еўропай і Далёкім Усходам.-0-
Фота Алега Файніцкага