Фота прэс-службы МАРГ
24 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларусы сталі купляць больш айчынных тавараў. Аб гэтым заявіў на прэс-канферэнцыі міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Аляксей Багданаў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"У першым паўгоддзі мы назіраем рост продажаў тавараў айчыннай вытворчасці. Гэта дзякуючы той палітыцы, якая праводзіцца ў нашай краіне па імпартазамяшчэнні, па пашырэнні айчыннай прадукцыі. Мы бачым, што прадпрыемствы-вытворцы актыўна папулярызуюць сябе ў гандлёвых сетках, праводзячы маркетынгавыя мерапрыемствы, каб сваю прадукцыю пашырыць. Ну і ў цэлым, вядома, якасная беларуская прадукцыя карыстаецца вялікім попытам як на ўнутраным рынку, так і на экспартным напрамку", - сказаў Аляксей Багданаў.
Значны рост продажаў айчынных тавараў адзначаецца па плодаагародніннай прадукцыі (у тым ліку яблыках, бульбе, агурках, цыбулі), арэхах, дзіцячым харчаванні, цукрыстых кандытарскіх вырабах, сыры, сметанковым масле, рыбе, мінеральнай вадзе і практычна па ўсіх групах нехарчовых тавараў.
"Традыцыйна складана рухалася ў нас нехарчовая група айчынных тавараў, але першае паўгоддзе паказвае і тут значны прырост. Так, напрыклад, продажы новых аўтамабіляў выраслі ў першым паўгоддзі на 71 працэнт, тэлевізараў на 5,6 працэнта, бытавых халадзільнікаў і маразільнікаў на 13,2 працэнта, ачышчальных і іншых сродкаў бытавой хіміі на 11,8 працэнта, верхняга адзення на 10 працэнтаў, панчошна-шкарпэтачных вырабаў на 3,3 працэнта, парфумерна-касметычнай прадукцыі на 5,9 працэнта", - адзначыў міністр.
Акрамя таго, прырастае і доля продажаў айчыннай прадукцыі на ўнутраным рынку. "Напрыклад, айчынныя яблыкі дасягнулі практычна 60 працэнтаў на ўнутраным рынку. Гэта дзякуючы той палітыцы, якая праводзілася па стабілізацыйных фондах у міжсезонны перыяд. Беларуская бульба дасягнула долі рынку 94 працэнты. Мы практычна яе не завозім, а калі ж завозім, то толькі маладую ў канцы міжсезоннага перыяду. Капуста - 85 працэнтаў, агуркі - 95 працэнтаў, цыбуля рэпчатая - 78 працэнтаў. Ну і традыцыйна, вядома, каля 100 працэнтаў на ўнутраным рынку займаюць наша мяса-малочная прадукцыя, хлебабулачныя вырабы. Яны традыцыйна трымаюць высокую долю ў продажах. Што датычыцца нехарчовай групы тавараў, у тройцы лідараў па росце долі продажаў айчыннай прадукцыі - бытавая хімія (дасягнула 38,2 працэнта), халадзільнікі (24,3 працэнта), пральныя машыны (21,4 працэнта)", - праінфармаваў кіраўнік МАРГ.-0-
"У першым паўгоддзі мы назіраем рост продажаў тавараў айчыннай вытворчасці. Гэта дзякуючы той палітыцы, якая праводзіцца ў нашай краіне па імпартазамяшчэнні, па пашырэнні айчыннай прадукцыі. Мы бачым, што прадпрыемствы-вытворцы актыўна папулярызуюць сябе ў гандлёвых сетках, праводзячы маркетынгавыя мерапрыемствы, каб сваю прадукцыю пашырыць. Ну і ў цэлым, вядома, якасная беларуская прадукцыя карыстаецца вялікім попытам як на ўнутраным рынку, так і на экспартным напрамку", - сказаў Аляксей Багданаў.
Значны рост продажаў айчынных тавараў адзначаецца па плодаагародніннай прадукцыі (у тым ліку яблыках, бульбе, агурках, цыбулі), арэхах, дзіцячым харчаванні, цукрыстых кандытарскіх вырабах, сыры, сметанковым масле, рыбе, мінеральнай вадзе і практычна па ўсіх групах нехарчовых тавараў.
"Традыцыйна складана рухалася ў нас нехарчовая група айчынных тавараў, але першае паўгоддзе паказвае і тут значны прырост. Так, напрыклад, продажы новых аўтамабіляў выраслі ў першым паўгоддзі на 71 працэнт, тэлевізараў на 5,6 працэнта, бытавых халадзільнікаў і маразільнікаў на 13,2 працэнта, ачышчальных і іншых сродкаў бытавой хіміі на 11,8 працэнта, верхняга адзення на 10 працэнтаў, панчошна-шкарпэтачных вырабаў на 3,3 працэнта, парфумерна-касметычнай прадукцыі на 5,9 працэнта", - адзначыў міністр.
Акрамя таго, прырастае і доля продажаў айчыннай прадукцыі на ўнутраным рынку. "Напрыклад, айчынныя яблыкі дасягнулі практычна 60 працэнтаў на ўнутраным рынку. Гэта дзякуючы той палітыцы, якая праводзілася па стабілізацыйных фондах у міжсезонны перыяд. Беларуская бульба дасягнула долі рынку 94 працэнты. Мы практычна яе не завозім, а калі ж завозім, то толькі маладую ў канцы міжсезоннага перыяду. Капуста - 85 працэнтаў, агуркі - 95 працэнтаў, цыбуля рэпчатая - 78 працэнтаў. Ну і традыцыйна, вядома, каля 100 працэнтаў на ўнутраным рынку займаюць наша мяса-малочная прадукцыя, хлебабулачныя вырабы. Яны традыцыйна трымаюць высокую долю ў продажах. Што датычыцца нехарчовай групы тавараў, у тройцы лідараў па росце долі продажаў айчыннай прадукцыі - бытавая хімія (дасягнула 38,2 працэнта), халадзільнікі (24,3 працэнта), пральныя машыны (21,4 працэнта)", - праінфармаваў кіраўнік МАРГ.-0-