Сцяг Чацвер, 18 красавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Каментарыі
06 студзеня 2023, 16:45
Людміла Канановіч

Эфектыўнасць, надзейнасць і даступнасць. Якія навацыі чакаюцца ў сферы сацабслугоўвання

Людміла Канановіч
Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу па працы і сацыяльных пытаннях

У Палаце прадстаўнікоў прадаўжаецца работа над законапраектам "Аб змяненні законаў па пытаннях сацыяльнага абслугоўвання". Дакумент рыхтуецца да разгляду ў першым чытанні. Аб навацыях законапраекта карэспандэнту БЕЛТА расказала старшыня Пастаяннай камісіі па працы і сацыяльных пытаннях Палаты прадстаўнікоў Людміла Канановіч.

"У краіне створана эфектыўная сістэма прававых механізмаў, накіраваных на абарону людзей, якія апынуліся ў цяжкай жыццёвай сітуацыі. Разам з тым з-за старэння насельніцтва, павелічэння колькасці грамадзян з інваліднасцю і абмежаванымі магчымасцямі ўзрастае патрэбнасць у сацыяльным абслугоўванні. Пры гэтым павялічваецца не толькі попыт на сацыяльныя паслугі, але павышаюцца і патрабаванні да іх якасці, - расказала Людміла Канановіч. - Відавочна, што сёння без пашырэння новых сацыяльных тэхналогій, інавацый у сістэме сацыяльнага абслугоўвання, без удасканалення норм закона "Аб сацыяльным абслугоўванні" немагчыма вырашаць гэтыя пытанні на якасным узроўні".

Паводле яе слоў, законапраект нацэлены на павышэнне эфектыўнасці, надзейнасці і даступнасці сацыяльнага абслугоўвання, удасканаленне тэхналогій сацыяльнай работы. "Яго мэта - далейшае развіццё сістэмы сацыяльнага абслугоўвання, якая адпавядае патрабаванням сённяшняга дня", - адзначыла дэпутат.

Сярод асноўных навацый дакумента - укараненне ацэнкі індывідуальнай патрэбнасці грамадзян у сацыяльным абслугоўванні. "Гэта падбор аптымальнай формы сацыяльнага абслугоўвання, відаў, пераліку і аб'ёму сацыяльных паслуг, якія прадастаўляюцца дзяржаўнымі ўстановамі сацыяльнага абслугоўвання, а таксама фізічнымі асобамі ў рамках дагавораў аказання сацыяльных паслуг, - падкрэсліла Людміла Канановіч. - Фарміруецца і ўводзіцца рэестр пастаўшчыкоў сацыяльных паслуг, якія павінны адпавядаць патрабаванням, якія ўстанаўліваюцца ўрадам. Аказанне сацыяльных паслуг без уключэння ў рэестр не дапускаецца".

Яшчэ адна з навацый - арганізацыя сістэмы доўгачасовага догляду грамадзян, якія маюць выяўленае абмежаванне жыццядзейнасці. "Гэта комплекс міжведамасных мерапрыемстваў па стварэнні ўмоў для максімальна магчымага прадаўжэння перыяду знаходжання грамадзян, якія маюць патрэбу ў доглядзе, у прывычным спрыяльным дамашнім асяроддзі, - удакладніла парламентарый. - Змяняюцца падыходы да выплаты дапамогі па доглядзе інвалідаў 1-й групы або састарэлых (старэйшых за 80 гадоў). Узнагароджанне будзе выплачвацца са сродкаў, прадугледжаных на сацыяльнае абслугоўванне. Цяпер яно выплачваецца са сродкаў сацыяльнага страхавання".

Прапануецца прадаставіць асобам, якія ажыццяўляюць догляд, права на выплату абавязковых страхавых узносаў на пенсійнае страхаванне. Цяпер абавязковыя страхавыя ўзносы з дапамогі не выплачваюцца, адпаведна страхавы стаж не фарміруецца. Пры гэтым асобы, якія ажыццяўляюць догляд, не могуць адначасова працаваць і атрымліваць дапамогу па доглядзе. Цяпер жа дапамога будзе павялічана на неабходны працэнт для выплаты страхавога ўзносу (цяпер памер дапамогі па доглядзе складае 100 працэнтаў бюджэту пражытачнага мінімуму, павелічэнне яе памеру ўвязана з неабходнасцю выплаты з сумы ўзнагароджання падаходнага падатку ў памеры 13 працэнтаў і 1 працэнт на пенсійнае страхаванне пры выказванні жадання выплаты страхавых узносаў). Плануецца, што памер узнагароджання складзе: 115 працэнтаў найбольшай велічыні БПМ у сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны, за два апошнія кварталы - пры аказанні сацыяльных паслуг па доглядзе адной асобы, якая мае патрэбу ў доглядзе; 150 працэнтаў БПМ - пры адначасовым аказанні сацыяльных паслуг па доглядзе дзвюх асоб, якія маюць патрэбу ў доглядзе (сёння - 120 працэнтаў БПМ). Такім чынам, для забеспячэння магчымасці фарміравання пенсійных правоў асобе, якая ажыццяўляе догляд з атрыманнем узнагароджання, прадастаўляецца права па жаданні ўдзельнічаць у сістэме дзяржаўнага сацыяльнага страхавання і выплачваць страхавыя ўзносы на пенсійнае страхаванне.

"Зроблены выбар адносна выплаты ўзносаў будзе адлюстроўвацца ў грамадзянска-прававым дагаворы. Калі ў перыяд ажыццяўлення догляду (пасля ўступлення ў сілу норм закона) будуць выплачвацца ўзносы на пенсійнае страхаванне, то такі перыяд будзе падлягаць уключэнню ў агульны і страхавы стаж. У выпадку выбару варыянта без выплаты ўзносаў перыяд догляду будзе ўключацца толькі ў агульны стаж, - дапоўніла дэпутат. - Прапанаваная форма сацыяльнага абслугоўвання (на аснове заключэння трохбаковага дагавора) дасць магчымасць вырашыць актуальныя пытанні, звязаныя з падтрымкай асоб, якія ажыццяўляюць догляд: фарміравання страхавога стажу ў асоб, якія ажыццяўляюць догляд, хто мае патрэбу ў фарміраванні такога стажу, удзелу ў доглядзе грамадзян працаздольнага ўзросту, якія ажыццяўляюць працоўную дзейнасць у рэжыме няпоўнай занятасці альбо ахопленых іншымі формамі занятасці, а таксама асоб, якія атрымліваюць пенсію; падтрымкі асоб, якія ажыццяўляюць догляд (абучэнне навыкам догляду, прадастаўленне псіхалагічнай дапамогі і інш.)".

Як чакаецца, законапраект "Аб змяненні законаў па пытаннях сацыяльнага абслугоўвання" будзе разгледжаны дэпутатамі на бягучай сесіі.

Святлана СУХАРКО,

БЕЛТА.-0-

Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі